Radek Hadrovský – král Londýna

Obrovský úspěch, zasloužená odměna, bomba … i tak by se dal charakterizovat výsledek účinkování Radka Hadrovského v prestižní evropské soutěži Battle of London. Co pro něj toto vítězství znamená, jak se připravoval a co plánuje dál poodkryje v našem rozhovoru.

Máš za sebou spoustu sportovních úspěchů i na mezinárodním poli. Kam bys v pomyslném osobním žebříčku zařadil tento titul z Londýna?

Z těch dosavadních úspěchů jej řadím hodně vysoko. Dalo by se říci že skoro až na vrchol. Je to tím, že příprava je tak náročná a komplexní. Ono to tak asi nevypadá, ale díky CrossFitu jsem zase začal žít jako sportovec. Neměl jsem zrovna super období a sport mě moc nebavil. Až když jsem potkal přítelkyni Andy a narodila se mi dcerka Anička, začala se vracet chuť se sebou něco dělat. V té době přišel CrossFit a bylo hotovo. Nejdříve jsem se musel naučit mít rád bolest a pocit jít až na samé dno vyčerpání. Teď je to droga, která mě žene dopředu.

S čím si do Londýna jel? Dával jsi si nějaké cíle, čeho by jsi tam chtěl dosáhnout?

Do Londýna jsem odjížděl s tím, že první desítka by byla super. Po prvním dnu jsem začal šilhat po medaili. Přišel pátý WOD a já dostal vztek, neboť jsem mohl šahat po prvním místu ale tím, že byly vyškrtnuty činky, jsem cítil, že bez nich to bude opravdu těžké. Takže první místo celkově mě moc těší hlavně i proto, že tréninkový systém, který aplikuji, je dobře nastaven.

Jak v Londýně klapala organizace a celková komunikace s organizátory? Vyskytly se třeba nějaké problémy?

Organizace byla skvělá. Časový harmonogram seděl na minutu, což bylo fajn. Když se rozcvičíš a pak zbytečně čekáš, tak chladneš. Jediné co mi vadilo bylo, že nikde nebyl rozpis WODu, ale jinak super.

Jak tvoje tělo reagovalo na zátěž WODů, které si v Londýně absolvoval?

Průběh soutěžního víkendu jsem kousal celkem dobře. Je to samozřejmě spojené s tím, kolik tréninkového objemu máš v sobě a velkým faktorem je psychika. V prvních kolech jsem byl trochu ztuhlý, ale pak jsem si to užíval. Snažil jsem se o to, abych měl pocit jako v průběhu tréninku, tedy abych byl v pohodě a nenechal se rozhodit ostatními závodníky. To, že je někdo před tebou, neznamená, že je vše ztraceno, hlavně nezmatkovat a držet svoje tempo, to jsem si neustále opakoval.

Jaký vliv mají podle tebe sporty, které jsi dříve dělal (karate, fitness, kulturistika), na tvé současné výkony v CrossFitu? A co myslíš, že ti pomáhá vůbec nejvíc?

Jednoznačně velký, vždyť CrossFit je tak komplexní sport. Po pětileté pauze, kdy jsem procházel pouze udržovacím obdobím, jsem narazil na CrossFit, a tím musel zase všechny tyto schopnosti oprášit. Asi tomu nebudete věřit, ale i z kotoulu dopředu se mi točila hlava, proto jsem do své přípravy zařadil zase návštěvy gymnastické haly. Z bojových sportů a fitness mi zůstala ohebnost, kterou jsem si neustále udržoval. Co se týče psychiky to je odvislé od toho, jak má člověk natrénováno. V mém případě to bylo hlavně se vyrovnat s tím, že před třemi měsíci zkoušíš kvalifikaci modlíš se za postup a pak najednou stojíš v obrovské hale a bojuješ s těmi nejlepšími.

 

Patříš, stejně jako třeba Jason Khalipa, mezi robustnější závodníky. Soustředil ses v přípravě na Londýn nějak speciálně i na stravu nebo máš zaběhnuté, co ti vyhovuje a toho ses celou dobu držel?

To je moc příjemné mě srovnávat s Khalipou, ale ten je někde jinde než jsem já, chybí mi toho moc, abych se mohl postavit vedle něj na start. Přesto jsem moc rád, že na Battlu se potvrdilo, že i s metrákem se dá závodit proti soupeřům s lehčí vahou. Od čtvrtého wodu byly vyřazeny činky, kde bych mohl určitě něco nahnat. Přesto jsem s nimi držel krok a to je super. Stravu jsem upravil tak, abych se cítil lehce. Ráno většinou vařená vajíčka a trocha zeleniny, k obědu maso s rýží, svačina formou kvalitních sacharidů a večeře zase maso a příloha. Jen upozorňuji, že jsem nedržel striktní dietu. Jsem požitkář a život si chci užívat, ne se podřizovat to už nechám mladším, kteří v tom vidí smysl života.

Jak dlouho se CrossFitu vlastně věnuješ?

Crossfitu se věnuji rok. Z toho půl roku bych mohl říci, že jde o náznak crossfit přípravy. Netvrdím že moje tréninky obsahují to co by měl správný crossfit trénink obsahovat, ale snažím se používat svůj rozum. Je mi 40 takže vím co mému tělu dělá dobře a co ne. Nekopíruju tréninky jiných. Snažím se jít svojí cestou hlavně mě trénink musí bavit.

Co tě na CrossFitu nejvíce naplňuje?

Nejvíce mě naplňuje pocit překonání sebe sama, ale to asi každého, kdo trénuje CrossFit. Také pocit toho, že dělám věci, které jsem dělal před pár lety a o kterých jsem si myslel, že zůstanou již jen ve vzpomínkách. Mám na mysli gymnastické cviky, které mě moc baví.

 

Jaké jsou tvé plány a cíle pro tuhle skvěle odstartovanou sezonu a pro roky další?

Teď bude týden volna a pak budu pokračovat v přípravě na Open. Nevím jak ostatní, ale pro mě to bude pět týdnů bez tréninků s maximální zátěží. Když jdu na kvalifikační WOD, v pondělí si jej zkusím na 80%, abych věděl, kde bude problém, který by mě mohl překvapit. Ve středu ho dávám takřka naplno a v sobotu jedu na ostro. Takže zbylé dny jen piluji techniku a další věci, které mi nejdou. Ten silový objem bys měl mít ze zimního období, takže nemá cenu se hnát za tím, že zvedneš o 5kg víc v trhu během Open. Až skončí Open, začnu více sílovou přípravu na podzimní závody, rád bych se kvalifikoval na Nordic a Battle. Samozřejmě rád půjdu i na české závody, tam je spousta přátel a tím, že budu v Elite kategorii, tak budu muset pořádně máknout, abych klukům stačil. To je taky svým způsobem dobrá příprava.

Kde tě můžeme v nejbližší době vidět závodit? Plánuješ týmové závody Cross Challenge Pardubice nebo hradecký Bestie Challenge, které budou v únoru?

Ano, pojedeme si zazávodit do Pardubic. Hlavně si to vyzkouší holky a kluci, kteří se celou zimu poctivě připravovali. Mám z nich obrovskou radost, jaké pokroky dělají. Jinak když to půjde, vyrazím na každý větší závod, abych se poměřil s ostatními a hlavně zjistil svoje slabiny, na kterých je potřeba máknout.